Witamina D może obniżyć ryzyko raka. Naukowcy z University of California w San Diego przeanalizowali 63 wcześniejsze badania (z lat 1966-2004) i doszli do wniosku, że witamina D może zmniejszyć ryzyko raka piersi, jajnika i jelita, a także innych nowotworów.
Dawka 1000 jednostek międzynarodowych (I.U.) obniża ryzyko raka jelita grubego o 50 procent, zaś piersi i jajnika o 30 procent. Większa dawka jednak, ponad 2000 I.U. (czyli ponad 50 miligramów), zagraża już nerkom i wątrobie.
ostatnio znaleziono:
Related posts:
- Nie pal bo zje Cię RAK! Kobiety, które palą papierosy lub są narażone na bierne palenie mogą mieć większe ryzyko rozwoju raka piersi. Ostatnie badania wspierają poprzednie wyniki, włączając ogłoszony w piątek raport mówiący, że kobiety rozpoczynające palenie jako nastolatki, w ciągu pierwszych pięciu lat od...
- Nowa technika może oszczędzić pacjentom chorym na raka dalszych operacji Naukowcy, których prace są finansowane ze środków unijnych, opracowali technikę, która umożliwi chirurgom odróżnienie tkanki nowotworowej od zdrowej w czasie rzeczywistym, w trakcie operacji. Ta nowatorska technika, opisana w artykule......
- Czy witamina C zapobiega przeziębieniom? Często ludzie uważają, że witamina C w jakiś cudowny sposób zapobiega przeziębieniu. Jednak regularne przyjmowanie witaminy C raczej nie chroni przed przeziębieniem, ale może nieco skrócić czas trwania choroby. Tak uważają badacze fińscy i australijscy. Pracę na ten temat zamieszcza...
