Magnez

Amerykańscy naukowcy z University of Tennessee poprosili ponad 2 tys. kobiet i mężczyzn w wieku 70-79 lat o wypełnienie specjalnej ankiety. W ten sposób sprawdzili, ile magnezu osoby te przyjmują w pożywieniu oraz w postaci suplementów. Uczestnikom badań wykonano także testy na gęstość tkanki kostnej.

Amerykańscy naukowcy z University of Tennessee poprosili ponad 2 tys. kobiet i mężczyzn w wieku 70-79 lat o wypełnienie specjalnej ankiety. W ten sposób sprawdzili, ile magnezu osoby te przyjmują w pożywieniu oraz w postaci suplementów. Uczestnikom badań wykonano także testy na gęstość tkanki kostnej.

Okazało się, że osoby przyjmujące więcej magnezu miały też znacznie wyższe wskaźniki gęstości tkanki kostnej od tych, których dieta była raczej uboga w magnez. Naukowcy wyliczyli, że wzrost dziennej dawki magnezu o 100 miligramów oznacza wzrost gęstości kości o 1 procent.

VA:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VA:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)

Related posts:

  1. Jedz warzywa, chroń się przed rakiem Jedząc warzywa możesz chronić w ten sposób się przed rakiem macicy i rakiem piersi. Do takiego wniosku doszły dwie, zupełnie niezależne grupy naukowców: z Chin i z Francji. Okazuje się,......
  2. Nowa technika może oszczędzić pacjentom chorym na raka dalszych operacji Naukowcy, których prace są finansowane ze środków unijnych, opracowali technikę, która umożliwi chirurgom odróżnienie tkanki nowotworowej od zdrowej w czasie rzeczywistym, w trakcie operacji. Ta nowatorska technika, opisana w artykule......
  3. Stulatkiem być Stulatkiem być autorem artykułu jest Katarzyna Ośka Długość naszego życia mamy zapisaną w genach i wynosi ona ok. 120 lat. To czy dożyjemy takiego wieku w dużej mierze zależy od......

RozwiD TAGI