Tłuszcze rybie obniżają ryzyko osteoporozy
Naukowcy z Purdue University i Indiana University zaobserwowali, że omega-3 sprzyjają tworzeniu się tkanki kostnej. Natomiast, kwasy omega-6, zawarte w produktach pełnoziarnistych i czerwonym mięsie, przyczyniają się do utraty masy kostnej.
Naukowcy doszli do takich wniosków po przeprowadzonych na szczurach badaniach. Wywołano u nich sztuczną menopauzę. Niedobory estrogenów powodowały u szczurzyc podobne osłabienie tkanki kostnej, jak u kobiet.
Samice były na diecie, która zawierała różne proporcje kwasów tłuszczowych omega-6 do kwasów omega-3.
Człowiek potrzebuje jednych i drugich, ale znaczne przesunięcie proporcji na rzecz omega-6 przyczynia się do procesów zapalnych w organizmie, a w rezultacie – do chorób serca, nowotworów i chorób autoagresywnych.
Po 12 tygodniach doświadczenia okazało się, że najniższy stosunek omega-6 do omega-3 (tj. 5 do 1) zapobiegał utracie masy kostnej. Samice, które były na takiej diecie, miały znacznie większą gęstość kości niż zwierzęta z innych grup dietetycznych.
Related posts:
- Stulatkiem być Stulatkiem być autorem artykułu jest Katarzyna Ośka Długość naszego życia mamy zapisaną w genach i wynosi ona ok. 120 lat. To czy dożyjemy takiego wieku w dużej mierze zależy od......
- Badania ujawniają czynniki decydujące o losie komórek naczyń krwionośnych Naukowcy, których prace są finansowane ze środków unijnych, zidentyfikowali mechanizm kontrolujący los komórek, które są budulcem ścianek naczyń krwionośnych. Odkrycie to może pomóc w opracowaniu nowych leków do pobudzania naprawy......
- Optymizm sposobem na dłuższe życie Optymizm sposobem na dłuższe życie autorem artykułu jest Beata Wojtaś Amerykańscy naukowcy twierdzą, że osoby podchodzące do życia optymistycznie są zdrowsze i odnoszą sukcesy. Jeśli w Twoim przypadku jest inaczej......





