Życie mamy jedno, a więc dbajmy o zdrowie!

Codzienne obowiązki powodują, iż zapominamy o naszym zdrowiu. Stres, ciągłe życie w biegu, nadmiar obowiązków – taki scenariusz dotyczy większości z nas. Teraz nie przejmujemy się tym, żyjemy chwilą, nie troszczymy się o nasz organizm, co niestety możemy odczuć za parę lat. Każdy z nas pracuje na własne konto, dotyczy to również zdrowia.

Najczęstszymi wymówkami jest brak czasu. Rzeczywiście, obecne tempo życia nie ułatwia nam zadania, jednak nie jest to wystarczający powód, dla którego mielibyśmy rujnować nasze ciało. Zmieniając tryb życia, zaczynajmy od drobiazgów.

Szpital Bielański w Warszawie

Wiadomo, że na początku trudno będzie się nam przestawić, ale małymi kroczkami osiągniemy cel. Przede wszystkim najczęściej zaniedbywanym obszarem w naszym życiu jest odżywianie. Jemy chaotycznie i niezdrowo. Pisząc chaotycznie, mam na myśli jedzenie w pośpiechu, oraz zapychanie się tym co nam wpadnie w ręce.

Częstym błędem jest pomijanie śniadań. Trzeba rano wygospodarować trochę czasu na ten niezwykle ważny posiłek, bo to właśnie dzięki niemu mamy siłę na resztę dnia. Po nocy organizm potrzebuje nowej dawki energii, aby odżywić nasze komórki w glukozę.

Nie zapominajmy więc o śniadaniach! Osoby, które jadają śniadania mają więcej siły i rzadziej problemy z nadwagą, ponieważ nie dopada ich potem tzw. wilczy głód. Posiłki należy spożywać w odstępach około 3-godzinnych, najlepiej 5 razy dziennie. Kierujmy się zasadą: śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi.

Jak wiadomo z każdego przysłowia wynika jakiś morał. W tymże przypadku chodzi o to, aby śniadanie było konkretne, natomiast kolacja lekka – najlepiej jest zjeść jakieś owoce. Powinniśmy ograniczyć w naszym jadłospisie spożycie słodyczy, alkoholu, oraz kawy. Oczywiście nie musimy się do końca wyrzekać owych przyjemności, ale warto je traktować jako rarytas – raz na jakiś czas, a nie jako obowiązkowy produkt w naszym menu. Innym ważnym elementem w naszym życiu jest ruch. Dzięki niemu nasz organizm zachowuje formę. Warto jest zrobić coś dla siebie i zapisać się na pływalnie, czy aerobik. Preferencje co do sportów są różne, najważniejsze, aby sprawiało to nam przyjemność.

Osoby, które boją się ruchu jak ognia, powinny przełamać się, ponieważ jest to wspaniała okazja do relaksu, odprężenia, ale również zabawy w grupie. Wyznaczajmy sobie cele i spełniajmy je. Satysfakcja, oraz dobre samopoczucie będą wystarczającą nagrodą za włożony wysiłek. Godzinny spacer to około 200 spalonych kcal, a więc oprócz kondycji i zdrowia, będziemy mogli się pochwalić doskonałą sylwetką. Warto jest inwestować w siebie, ponieważ życie mamy tylko jedno i to od nas zależy jak będzie ono wyglądało.

Opracowanie wspólne: Marta Akuszewska & Katarzyna Kupczyk

hastagi na stronie:

#światowy dzień zdrowia 2011 scenariusz #światowy dzień zdrowia scenariusz #inscenizacje o zdrowiu #dzień zdrowia scenariusz #inscenizacja o zdrowiu #dzień sportu scenariusz

Authors

Related posts

Top